ponedeljek, julij 04, 2005

3.del, drugega dela

Pošteno se torej potrudi za tisto razočaranje ali
upad, do katerega bo pri pacientu zagotovo prišlo
v prvih nekaj tednih po vstopu v Cerkev.

Sovražnik dopušča, da pride do takega razočaranja na
pragu slehernega človeškega prizadevanja. Do
tega pride, ko se deček, ki so ga v otroški sobi
očarale Zgodbe iz Odiseje, vneto loti zaresnega
učenja grščine.

Do tega pride, ko se zaljubljenca poročita in se lotita resnične naloge, da bi se
naučila živeti skupaj. Na vsakem življenjskem
področju to razočaranje znamuje prehod od sanjavih teženj k truda polni dejavnosti.

Sovražnik sprejema to tveganje, ker si za čudo umišlja, da
bo iz vse te ostudne male človeške golazni naredil
tisto kar imenuje svoje ?svobodne? ljubljence in služabnike - ?sinovi je beseda, ki jo uporablja v
svoji trdovratni želji, da bi ponižal celotni duhovni
svet z nenaravnimi razmerji s temi dvonožci.

Ker želi njihovo svobodo, jih ne mara pripeljati že
samo z njihovimi čustvi in navadami do katerega
od ciljev, ki jim jih zastavlja: pušča jih, naj to
naredijo sami od sebe.

In tukaj tiči priložnost Za nas. Pa tudi, zapomni si, tu preži na nas nevarnost. Če le uspešno prebijejo to začetno sušo,
postanejo dosti manj odvisni od čustev in jih je zato dosti težje izkušati.

Doslej sem pisal z domnevo, da ljudje v sosednji klopi ne ponujajo nobenega razumnega razloga za
razočaranje. Seveda, če ga pa ponujajo, če pacient ve, da je ženska s trapastim klobukom fanatična
igravka bridža ali mož s škripajočimi čevlji skopuh in oderuh - tedaj je tvoja naloga toliko lažja.

Ni komentarjev: