četrtek, julij 07, 2005

2.del, tretjega dela

v položaj, v katerem se bo lahko celo uro ukvarjal
s spraševanjem vesti, ne da bi odkril katero koli
od tistih dejstev o samem sebi, ki so popolnoma
očitna vsakomur, kdor je kdaj živel z njim pod isto
streho ali delal v istem uradu.

2. Brez dvoma je nemogoče preprečiti, da bi ne
molil za svojo mater, imamo pa pripomočke, s
katerimi lahko naredimo te molitve neškodljive.

Poskrbi, da bodo vselej zelo ?poduhovljene?, da se
bodo vedno ukvarjale s stanjem njene duše in
nikoli z njenim revmatizmom. To bo imelo dvoje
prednosti.

Prvič, njegova pozornost se bo zadrže-
vala ob tistem, kar so po njegovem njeni grehi, ti
pa ga z obzirnim usmerjanjem lahko napelješ, da
bo s tem mislil katero koli njeno početje, ki je
neprijetno ali nadležno zanj samega.

Tako lahko še in še bezaš po praskah tistega dne, da bodo še
malo bolj skelele, celo tedaj, ko je on na kolenih;
ta operacija ni prav nič težavna in videl boš, da je
prav kratkočasna. Drugič, ker bodo njegove pred-
stave o njeni duši zelo približne in dostikrat
zmotne, bo pravzaprav molil za umišljeno osebo,
tvoja naloga pa bo, da narediš to umišljeno osebo
vsak dan manj podobno resnični materi - jezikavi
stari gospe pri zajtrkovalni mizici.

Sčasoma lahko razcep tako razširiš, da se nobena misel ali čustvo
iz njegovih molitev za umišljeno mater ne bo prelila v njegovo ravnanje z resnično materjo. Nekatere od svojih lastnih pacientov sem tako dobro obvladoval, da sem jih lahko s hipnim
opominom obrnil od goreče molitve za ženino ali sinovo "dušo" k temu, da so brez slabe vesti pretepali ali žalili resnično ženo ali sina.

Ni komentarjev: